15.05.2013 11:47

Ako nakupovať v e-shopoch

Keďže už mám nejaké tie skúsenosti s nakupovaním v internetových obchodoch, rozhodla som sa, že svojim čitateľom poradím, ako na to.

Ak som už rozhodnutá, čo chcem kúpiť, najprv si to ´hodím do googlu´ a pootváram si viacero stránok, kde daný tovar ponúkajú. Porovnám si rôzne parametre, čím zúžim zoznam e-shopov. Ak si porovnávate ceny tovaru, nezabudnite si v obchodných podmienkach e-shopu vyhľadať aj cenu za poštovné a balné. Veľakrát, keď som nakupovala cez internet, som si všimla, že ten istý tovar majú v rôznych obchodoch za rôzne ceny. Videla som topánky za vyše 80 eur a v inom obchode ich mali za 30, takže sa oplatí pátrať po lepších cenách...

Ak sa stále neviete rozhodnúť, kde nakúpite, stránky, ktoré pripadajú do úvahy si dajte medzi obľúbené položky, a keď sa na to neskôr pozriete, možno už budete vedieť, ktorý tovar chcete viac...

V rozhodovaní tiež môže pomôcť informácia o dobe dodania. Ak na stránke nie je uvedená, napíšte mail predajcovi. Zvyčajne odpíšu ešte v ten istý alebo nasledujúci deň.

Dôležité je dôkladne si prečítať info o produkte, ak na stránke nie je dosť informácií. ktoré Vás zaujímajú, opäť kontaktujte predajcu.

Tovar máme v "košíku", super... Ale kam si to mám nechať zaslať? E-shopy ponúkajú zaslanie tovaru kuriérom alebo poštou (pošta tiež posiela kuriérov). Poštový kuriér Vám môže nechať zásielku na pošte, kde si ju neskôr vyzdvihnete (pozor, niekedy sa neobťažujú nechať žltý papierik v schránke a Vy neviete, či už Vám bola zásielka doručená - už sa mi to stalo...). Kuriéri chodia väčšinou v pracovnej dobe, a tak je dobré nechať si tovar zaslať na pracovisko. Nezabudnite už pri objednávke uviesť svoje telefónne číslo (pre kuriéra). Slovenská pošta má v ponuke aj službu doručenie tovaru popoludní. Ak máte o túto službu záujem, uveďte to predajcovi do poznámky pri objednávke - nemám zistené, aký je za to poplatok, ale myslím, že to nebude drahé...

Platba... Väčšina e-shopov uprednostňuje platbu vopred prevodom na účet - dobierka je jednak drahšia a hrozí, že zákazník si ju nepreberie a predajcovia s tým majú potom ďalšie výdavky. Ak si zvolíte platbu vopred prevodom, budete mať výhodnejšie poštovné a nehrozí, že Vás kuriér zastihne v situácii, keď nemáte pri sebe hotovosť... Otázkou však zostáva serióznosť e-shopu, takúto platbu si radšej zvoľte, ak už máte s týmto e-shopom skúsenosti, existujú aj rôzni podvodníci...

Ak s tovarom nie ste spokojní, neváhajte ho reklamovať. Predajca je povinný vziať tovar naspäť a vrátiť Vám peniaze. Ak to odmietne, môžete podať podnet na obchodnú inšpekciu.

Ak máte ďalšie nápady alebo rôzne skúsenosti s e-shopmi, budem veľmi rada, ak mi o tom napíšete do komentárov.

Ďakujem :)

—————

Späť


Diskusná téma: Ako nakupovať v e-shopoch

Neboli nájdené žiadne príspevky.





Kontakt

Lady In Blue