17.04.2013 17:47

Hoponopo - psajchou poradňa

Pri dnešnom hľadaní námetu na nový článok som pri surfovaní po internete narazila na zvláštnu "alternatívnu psychologickú poradňu". No a nestačila som sa čudovať.

V rubrike Poradňa som našla zaujímavú tému - Má kolegyně v práci mi pije krev... Bola som fakt zvedavá na radu našej alternatívnej psychologičky Majky RIAMA Rob. Ale bolo to ešte väčšie psajchou, ako som čakala. Majka totiž položenú otázku riešila pri akejsi utorkovej ametystovej meditácii. Táto metóda spočíva v preciťovaní slov:

  • miluji tě
  • omlouvám se
  • odpusť mi, prosím
  • děkuji

Na seanse, pardon, meditácii potom prítomní rozoberali problém klientky, a to ten, že má v práci kolegyňu, ktorá odmieta pracovať nad rámec svojich pracovných povinností. Po vyrozprávaní svojho problému všetci prítomní opakovali slovo Ho'oponopono a tento problém uvoľňovali... No mala som dosť. Ďalej si dovolím zacitovať z článku:

Všichni v kruhu tiše a intenzivně "čistíme" pomocí Ho'oponopono tuto situaci, která se nějakým způsobem týká nás všech, co jsme tu. Pak si sdělujeme pocity a případně i prožitky. Je cítit, že se "něco" uvolnilo. A některé reakce? Tady jsou:

  • "...opakovala jsem ta 4slova, ale "odpusť mi" mi tam moc nešlo. Chvilku to trvalo, než jsem toto zaseknutí překonala. Pak už v pořádku."
  • "...měla jsem stejný vjem - "odpusť mi" se někam ztratilo. A sdělení: Problém není v té tvé kolegyni, je to TVŮJ PROBLÉM..."
  • "...cítila jsem napětí. Stále jsem opakovala ta 4slova a napětí povolilo. Ta kolegyně je......" (následuje další výčet jejího chování). Všichni se shodují, že problém není v kolegyni, ale uvnitř ženy, která problém otevřela...
  • "Měla jsem vizi - *...vidím tě jako malé dítě, cca 10-12let, velmi nuzné, špinavé. Je to velmi, velmi dávno. Pracuješ tvrdě a víš, že i tak tě může kdykoliv tvůj pán nebo paní, potrestat za nedokonalou práci (ať už oprávněně či schválně). Snažíš se, abys měla co nejmíň takových potrestání a tak pracuješ na tisíc procent a doslova nad rámec svých povinností a možností...* Dál opakuji 4slova Ho'oponopono, cítím stažení na hrudníku, strach(?) a najednou si uvědomuji, že i já jsem v dětství prožívala něco velmi podobného, i když to byl jen "slabý odvar" popsahé vize.Uuufff. Už je to pryč. Povolilo to, jako když uvolníte špunt něčemu dlouho zavřenému. Děkuji...." (cestakmedusi.cz)

Čo mi to len pripomína? Žeby nejaké sektárske praktiky?

Pri utorkovej pastelkovej meditácii sa Majkini, nazvyme ich pacienti, stretli so strachom. (Myslím, že aj ja som sa s ním stretla na Majkinej stránke... a ešte tam boli aj páni Hrôza a Zdesenie...)

  • "...je malý, asi jako dítě. Stále se mi schovává. Když ho konečně chytím a stojíme tváří v tvář - můj strach se mě bojí...!
  • "...vypadá jako žlutý kouřový stín. Dívám se na něj a děkuji mu, že přišel...najednou se rozpouští, mizí..."
  • "...můj strach je jako ležící stařec, vysílený ke mne natahuje ruce. Je mi ho líto, hladím ho..."
  • "...nevidím svůj strach, ale cítím, že tu je. Už jsem ale pochopila, proč přišel a může tedy odejít. Přichází úleva...je pryč."

Takto jsme viděli svůj strach při úterní "Pastelkové meditaci", kdy jsme se setkali se svým nejaktuálnějším strachem. (cestakmedusi.cz) 

Myslím, že môj strach sa podobá na Majku...

Autorka webu ďalej popisuje nejakú ukážku z terapie:  

...Majka: než projdeš dveřmi zpět, pozvi k sobě Rozum a Srdce. Promluv s nimi a pokus se uvolnit napětí.

"Ano, jsou tu oba. Cítím skutečně napětí mezi nimi. Nemají se rádi.

  • Rozum - tmavé rovné vlasy, brýle
  • Srdce - blonďaté kučeravé vlásky

...říkají, že se vzájemně nemají rádi. Žárlí na sebe. Stále soupeří o mou přízeň. (cestakmedusi.cz) 

Teraz si dovolím zapochybovať o psychickom zdraví poradkyne Majky. Takže milá Majka, pozvi už k sebe ten rozum a nedávaj rady zúfalým ľuďom (za slabých 600 Kč), ktorí u Teba hľadajú pomoc a začni sa venovať radšej niečomu inému...

 

 

 

—————

Späť


Diskusná téma: Hoponopo - psajchou poradňa

Neboli nájdené žiadne príspevky.





Kontakt

Lady In Blue